2012. szeptember 21., péntek

Cukkinis sütemény

Cukkini! Talán még akad elvétve egy-egy a spájzban, kertben, piacon, zöldségesnél. Én nagyon szeretem, minden formában. Tavaly ez a különleges recept végigsöpört a gasztroblog-világon, mindenki megsütötte a maga verzióját. Itt van az enyém is, átmentettem:)!

***

Jöjjön egy sütirecept, ami amolyan én is megsütöttem, mint ahogy azt már minden valamire való gasztroblogger előttem. Nem linkelem be, mert sok receptből gyúrtam egyet, meg mert rosszul érezném magam, ha valaki kimaradna, legyen elég annyi, hogy tényleg szinte minden gasztros-receptes oldalon megtalálható, nem véletlenül. Igazából azért kerül fel ide, mert annyira jól sikerült, hogy nem akarom elhagyni a receptet.
Akkor tehát először is előkészítem a hozzávalókat:
40 dkg. hámozott-magozott cukkinit lereszelek. Úgy 10 kisebb szem, vagy 5 nagyobb szem szilvát kimagozok és felkockázom. Kimérek 30 dkg lisztet és 20 dkg cukrot, 2 dl. olajat, előkészítem az 1 tk. fahéjat, 1 sütőport, 1 tk. gyömbért, fél tábla étcsokit apróra darabolva, kaparva, ahogy tetszik, 3 tojást, 2 csomag vaníliáscukrot, fél tk. szódabikarbónát, 2 ek.kakaót. Remélem, hogy nem hagytam ki semmit, ha igen, majd kiderül.
Először is a cukor és vaníliás cukor kivételével az összes száraz hozzávalót egy tálba öntöm és elkeverem. (liszt, kakaó, szódabikarbóna, sütőpor, gyömbér, fahéj, csoki)  Ezután a cukrokat a tojásokkal kemény habbá verem. Amikor már majdnem kész, lassan belecsurgatom az étolajat. Ezt követően beleöntöm a cukkinit, majd beleforgatom a száraz anyagokat is. Mikor kész, akkor sütőpapíros tepsibe teszem. A tetején eloszlatom egyenletesen a szilvát, és egy kis marék cukorral megszórom (ez a lépés el is maradhat). Sütőbe teszem, és a tűpróba megmondja, mikor van kész.
Öcsém imádta, párom imádta, és ezért egy héten belül háromszor el kellett készíteni, és senkire nem kellett tukmálni. Igaz, a csel, hogy csak miután már jól belaktak a vendégek, utána mondjuk el, miből készült. Tudjátok, az előítéletek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése