2012. augusztus 22., szerda

Húsgolyók salátával

Tudhattam volna, hogy a férfigyomor nem elégszik meg holmi zöldsalátával köretként, neki kell a rizs, a krumpli, a zöldség csak olyan "savanyúság, saláta". Persze nagyon finom lett így is, de azért elég kínos, ha nem tudod jóllakatni munkában megfáradt párodat. Mindegy, kiengeszteltem más módon, és igazából szerintem maga az étel így volt finom. Szóval közzéteszem, de lányok, okuljatok, és ha elkészítitek, akkor uratoknak és parancsolótoknak legyen legalább egy kis kenyér, vagy bármilyen "rendes" köret csak úgy, mellé!

A saláta egyszerű, paradicsom, paprika, salátalevél, uborka összetépve és kockázva, főtt tojás mellé szeletelve, leöntve fokhagymás öntettel (imádom a Glóbusz salátaönteteket, bevallom, ezt készen veszem).
A fasírtgolyók is roppant egyszerűek: fél kg. darált husiból már istenes adagot lehet készíteni két főre. Szóval a darált husiba belemegy két tojás, három db összecsipkedett és vízben vagy tejben áztatott zsömle, apróra szeletelt vöröshagyma és fokhagyma, só, jó sok bors,  meg aki amilyen fűszert talál otthon és szeret, de ez opcionális. (Pl. majorannával nagyon fincsi.) Ezt az egészet jól összekeverjük. Én nem gondolkodtam előre, és utána kézmosás. Apró kockákat vágtam, ha jól emlékszem, füstölt trappistából, de lehet ez bármilyen más sajt is, ízlés dolga. Feltettem forrni az olajat, aztán a fasírtból gombóckákat csináltam, közepükbe gyúrva a sajtot. Közepes méretűre készítsük a gombócokat, mert a túl nagy nem olyan guszta, a túl kicsiből pedig kifolyik a sajt. A meggyúrt gombócokat panírmorzsába forgattam és a forró olajban kisütöttem. 
A képen látható módon tálaltam. Szerintem nagyon fincsi volt, és nem is került olyan eget rengetően sokba.

1 megjegyzés: