2013. január 22., kedd

Tésztakérdés: milánói vagy bolognai?

Nekem a kedvencem egyik sem, ám ha választani kell, egyértelműen milánói. De ha a párom azt nem szereti, akkor mit lehet tenni?
A tészta gyakorlatilag mindegy, lehet akár penne, vagy spagetti is, de a bolognai mártást nem szeretem, darált húsos. Nem is ez a lényeg, csak elég nehéz kompromisszumra jutni, ha párom meg a bolognaiért van oda, a gombát pedig még hírből sem szereti. Hát ki kellett találni valamit, mert mindketten tésztát kívántunk. Így lett a következő recept. Mennyiségeket nem tudok, találomra, kóstolgatással alakult.

Megpirítottam olajon egy kisebb fej apróra vágott hagymát Felkockáztam egy csomag bacont meg egy csomag sonkát is és azokat a hagymához tettem. Fokhagyma is került bele, reszelve, meg oregánó jó sok, és kis bazsalikom, kis majoranna és bors. Talán, ha egy pici csipet sót is raktam bele, de csak megszokásból, mert a bacon is sós. Szóval ezeket összepirítottam, majd felöntöttem egy kevéske vízzel. Rottyant egyet, majd beletettem egy fél konzerv paradicsompürét, és hogy édességet is kapjon, nyomtam bele kechupot is. Rottyant még egyet, és kész is volt a szósz.
Finom is lett, csak azért bevallom, hiányzott belőle a gomba:$.
Reszelt sajt is került rá, és így azért "nagy duzzogva" meg lehetett enni:D. A mókás az volt, hogy megvettük a bolognai alapport, de annyira ízlett a szósz, hogy végül nem tettük bele. Most van egy felesleges szószporom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése