2012. október 25., csütörtök

Szülinapi kávés-csokis torta

Találtam elfekvőben mégis egy képet, hogy hogyan is nézett ki anya tortája már a díszítés után, de még a forma levétele előtt...nem túl jó kép, a hűtőbe fényképeztem be csak úgy. Nem tudom, hol járhatott az eszem.

Azért nagyon finom lett, sokan dicsérték, meg annyira talán nem is lett csúnyácska, ahhoz képest, hogy teljesen készen voltam, mikor csináltam.

Ihletet a csokilikőr tortából merítettem, mert azt azért nehéz elrontani, hacsak a zselatin nem rakoncátlankodik, meg annyira sok macera sincs vele. Azt a receptet egyébként ITT találjátok.

Először is sütöttem 3 tojásból egy kakaós vizes piskóta alapot.Megvártam, amíg kihűlt, majd visszatettem a formába és a szélén körberaktam "cölöpökkel", amik ilyen Lidlis bonbonetti szerűségek, amiknek a fele étcsokiba van mártva. Persze lehet használni babapiskótát is, de azért mi inkább flancoltunk kicsit ezen a jeles eseményen.

Ezt követően kikevertem öcskös segítségével a krém alapját, ami 3 tojás sárgájából, 10 dkg vajból és ugyanennyi porcukorból állt. Aztán kettévettem.

Közben húgocskám segített és olvasztotta a krém ízét adó maszórikat sorban. Az első egy tábla étcsoki volt egy kis tejszínnel hígítva, természetesen gőz fölött. Ezt követte a másik maszóri, a tábla fehér csokoládé kb. másfél dl. kávéval. Hogy hűlés közben egyik se dermedjen meg, az étcsokisat az öcsém, a fehércsokisat a húgom kevergette. Én eközben felvertem a kb. fél liter tejszínt (szigorúan Hulala) a por zselatinnal, és a tojások fehérjét is jó keményre.
Amikor kész voltam, jött az összerakás. Először az étcsokit kevertem össze az egyik adag tojásalappal, majd a fehércsokit. Itt elkövettem egy óriási hibát, ugyanis úgy gondoltam, hogy nem elég kávés, fogtam a maradék lefőzött kávét és jól beleborítottam. Csak úgy melegen. Persze hogy nem kellett volna. Ha ti is kávétlannak érzitek a fehércsokis maszórit, akkor inkább gőz fölött öntsetek hozzá még, vagy már az elején is lehet két decivel indítani a kávé mennyiségét, csak arra figyeljetek, hogy NE ÖNTSETEK SIMA FŐZÖTT KÁVÉT MELEGEN A KRÉMBE, mert úgy kicsapódik, mint annak a rendje. No de azért annyira nem volt ám vészes a helyzet, a végén nem is lehetett észrevenni, csak az étcsokis krémhez képest volt kicsit más a kinézete.

A lényeg a lényeg, hogy a maszórikat összekevertem az alapokkal, aztán a tojásfehérjét is kettéosztottam, meg a tejszínt is ketté osztottam, és elkevertem a krémekkel. Így lett két különböző ízesítésű, alkoholmentes krémem. Az étcsokis ment a torta aljára, a fehér csokis meg a tetejére. Hűtőbe tettem úgy két órára.

Amikor megdermedt fogtam még egy kis Hulalát, felvertem, és az egyik részét megpróbáltam pirosra színezni, de csak rózsaszínig jutottam. Pedig öcsém kérésére 50-es közlekedési táblának akartuk dekorálni a tortát. Így csak egy félresikerült 50-es tábla lett, kicsit rózsaszín, kicsit hiányos, de a miénk.

 A hűtős kép
 Ilyen volt rétegezve
Itt pedig kicsit látszanak a cölöpök is, amik aznap egyébként szorosan álltak ám:)!Pont 2 doboz kell egy átlagos tortaforma kirakásához.

2 megjegyzés:

  1. Finom lehet. Bonbonettiről jut eszembe, hogy most érdemes azt is vásárolni, mert kedvezményeket adnak mellé, meg ha szerencséd van, akkor egy ilyen piros szépséget is: http://fon.gs/nyerocsoki

    VálaszTörlés