2013. február 22., péntek

Csirkehúsleves

Nagy a pangás a blogon, nem tudom, hogy én írok-e unalmasabban, vagy csak senkinek nincs ideje olvasni, kommentelni. Minden esetre megint egy receptet hoztam nektek, méghozzá szintén egy klasszikust, a húslevest. Tudom, tudom, mindenkinek megvan a jól bevált tuti recept, ráadásul a húsleves olyan étel, amit én leginkább érzésre főzök.

Kell hozzá:
  • Csirkefarhát - csirkenyak - szíve - zuzája - mája - szárnya-lába, egyszóval csirkeaprólék. Meggyőződésem viszont, hogy a lábat nem szabad kihagyni, még akkor sem, ha senki nem szereti főzve, ugyanis a kísérleteim eddig azt támasztják alá, hogy ettől lesz olyan "nagymama főztje" íze a levesnek.
  • olaj
  • sárgarépa és fehérrépa hámozva és félbe vágva
  • zeller hámozva, kockára vágva
  • 1 vöröshagyma
  • 2-4 gerezd fokhagyma
  • 1 nagyobb paradicsom félbevágva 
  • 1 zöldpaprika félbevágva
  • bors, só, 
  • (1 leveskocka annak, aki kicsit csalni akar, mint én:$, igazából ez nem is szükséges ám hozzá, csak engem magabiztosabbá tesz)
  • nagymama házi levestésztája

A leves megfőzésének igazából semmi extra titka nincs, előkészítjük a hozzávalókat, belepakoljuk egy lábosba a tésztán kívül, felöntjük vízzel, fedőt teszünk rá, és ügyelve, hogy ne forrjon, pár órán keresztül főzzük. Mikor kész, leszűrjük. Ami nem kell, azt kivesszük, a húst és a répát külön tálra pakoljuk, a levéből egy kis edénybe teszünk, és abban főzzük ki a levestésztát, így sokkal ízesebb lesz, mintha csak sima vízben főztük volna.

És hogy miért is hozok egy ennyire egyszerű ételt mutatóba? Hogy eldicsekedhessek legújabb bolhapiacos szerzeményeimmel, a lapos és mély tányérommal.




Oké, beismerem, a csirkeláb nem túl esztétikus a tányéron....de isteni finom:)


4 megjegyzés:

  1. Oldalbordám rajong a húslevesért,ez is nyerő lenne nála. Igaz én nem szoktam belefőzni a csirkelábat, de anyukám,nagymamám mindig így főzték!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem érdemes, ad neki egy olyan igazi falusias ízt. És ha nem szeretnénk, hogy valaki lássa, mert nem túl guszta, akkor egyszerűen nem tálaljuk fel:).

      Törlés
  2. Nagyon guszta! Húslevest nem lehet megunni bármikor megtudom enni régebben még mikor aprólékhoz adtak csirkelábat én is belefőztem és milyen finom tud lenni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A párom is ilyen, van, hogy rájön arra, mennyire kedvenc, és akkor egy héten keresztül húslevest kell főznöm:).

      Törlés